Gå till innehåll
Senast uppdaterad 2025-10-16

Reklamation

Vill du reklamera din vara är du välkommen att höra av dig till oss.

Villkor

Reklamation ska göras skriftligen så snart ett fel, en brist eller en leveransförsening upptäcks – eller borde ha upptäckts – och alltid inom den tidsfrist som anges i tillämpliga branschvillkor (t.ex. NLS 10).

Reklamation skickas via Scanfasts kundtjänst enligt anvisningar som finns på vår webbplats.

Vid reklamation av försening, fel eller brist i en produkt gäller, utöver dessa villkor, även de specifika villkor som gäller för den aktuella produktkategorin samt de branschvillkor som är tillämpliga.


Mottagningskontroll

Kunden ska vid mottagande av leverans från Scanfast omedelbart kontrollera att antal och artikelnummer stämmer överens med följesedeln, samt säkerställa att produkterna inte har synliga skador eller andra uppenbara fel.

Innan en produkt installeras, monteras eller tas i bruk ska Kunden även utföra en noggrann besiktning för att upptäcka eventuella brister.

Scanfast ansvarar inte för fel eller brister som Kunden borde ha upptäckt genom ovan nämnda kontroller och som inte reklamerats inom sju (7) kalenderdagar från den tidpunkt då kontrollen genomfördes eller borde ha genomförts. (OBS, har inte dubbelkollat vad det står på våra följesedlar/packsedlar kring antal dagar)